onsdag 18. mai 2011

Laurentius Pettersen Alting og Anna Olava Kathinka Olsdatter


Mine tippoldeforeldre Laurentius Pettersen Alting f. 13.aug. 1863, og Anna Olava Kathinka Olsdatter f. 8.okt. 1867 giftet seg i Brevik en gang på 1880 tallet. Disse er jo av reisende slekt så de fartet mye rundt, så jeg tenkte at å få verifisert dette kunne bli vanskelig. Det streifet meg at dette kanskje ligger hos ett eller annet arkiv. Jeg tok kontakt med Brevik Historielag for å forhøre meg om dette.
 De var veldig behjelpelig og rådet meg til å kontakte Statsarkivet på Kongsberg. Det gjorde jeg selvfølgelig. Det gikk en stund, men så dukket det opp en mail fra Statsarkivet. Og der var den. Protokoll for borgelig viede 1886. Mine tippoldeforeldre giftet seg 28.aug. 1886 i Brevik. Jammen var dette moro. Trodde kanskje jeg kunne få hjelp til å finne ut om de var gift der, men ikke å få den skrevne protokollen! Der ser man, den som leter han finner. All ros til Brevik Historielag og Statsarkivet på Kongesberg, takk skal dere ha:-)).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ta en titt på dette også:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...