lørdag 19. mars 2011

Min syberreise til Australia, del 2



 
  Jeg fikk en mail fra ei dame i Stavanger som hadde blitt kontaktet av sitt søskenbarn som bor i Australia. Søskenbarnet hennes fortalte at det var en med navn Christian Fredrik Waage som hadde sendt henne et brev hvor det stod at hennes far hadde mange slektninger i Norge.
 Dette hadde hun ikke ventet seg i det hele tatt. Men jeg forklarte hennes søskenbarn i Stavanger( som fungerte som en mellomledd ) hvem jeg var og hva slags slektskap jeg hadde med hennes far. Ikke lenge etterpå poppet det opp en mail i innboksen min....fra Australia. Jammen hadde jeg klart det, å finne slekten etter min oldefars nevø i Australia. Jeg viste at Fredrik Willy(min oldefars nevø)  hadde gått bort, men var usikke på om han hadde vært gift og om han i det hele tatt hadde etterkommere. Det viste seg at Fredrik Willy giftet seg i 1969 og fikk ei datter i 1972. Denne dattera har jeg nå kommet i kontakte med. Vi har sendt et par mailer til hverandre og utvekslet litt familiære ting. Hun hadde også noen bilder som jeg skulle være så heldig å få. Kona hans lever fortsatt også så dette var jammen en gledeshistorie.

Så til dere som leiter: Bare stå på, det løsner til slutt : ))

 


Da har jeg jammen fått tilbakemelding fra Australia. Som jeg nevnte i innlegget tidligere sendte jeg brev til de jeg fant i Australia med etternavnet Waage.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ta en titt på dette også:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...