torsdag 3. mars 2011

Stavanger byarkiv


Heisan.

Jeg hadde en gåte å løse. Min tippoldemor giftet seg på nytt i 1909 etter at min tippoldefar døde i 1903. Hun satt igjen med fire barn. Min oldefar Sigfred Arnoldus og tre andre brødre. To av dem vet jeg flyttet til Stavanger, men hvor det ble av tippoldemor og den yngste broren har vært en gåte.


Etter tips fra Statsarkivet tok jeg kontakt emed Stavanger byarkiv. Og det må jeg si: Byarkivet svarte veldig kjapt på min henvendelse angående folketelling i Stavanger for 1916 og 1922. Der lå svaret jeg søkte. Min tippoldemor Marie Sofie Pedersdatter, hennes mann Johan Severin Mathisen og hennes tre gutter hadde flyttet til Stavanger i 1916. Og takket være utfyllende svar om hvor de bodde og hvor de jobbet løste gåten seg med en gang. Så all ros til Stavanger byarkiv for suveren service!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ta en titt på dette også:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...